Ostatnio dodane

Reikarnacja zwierząt

Wiara w reikarnację - według której dusza wciela się po śmierci ciała w kolejne ciało - ogranicza się zwykle do transmigracji dusz istot ludzkich. Istnieje jednak także rozpowszechniona wiara w merempsychozę - przechodzenie duszy po śmierci do innego ciała, ludzkiego lub zwierzęcego. W szczególności w nurtach hinduizmu dominuje pogląd, iż ludzie którzy prowadzili niemoralne życie, powrócą na ten świat jako zwierzęta (za karę za popełnione występki). 

Również przedstawiciele niektórych kierunków tradycji okultystyczno-metafizycznej, na przykład teozofii, uważają, że w procesie reikarnacji uczestniczą ,,dusze" nieomal wszelkich bytów - od skał do roślin i zwierząt. Koncepcja ta opiera się na wierze w duchową ,,ewolucję" prostych form życia w kierunku bardziej złożonych. Stąd mniemanie, że dusza minerału stanie się w końcu duszą roślinną, ta z kolei duszą zwierzęcą, a ta duszą ludzkom. 

Różokrzyżowcy

Christian Rosenkreutz urodził się w 1378 roku w rodzinie rycerskiej. Otrzymał staranne wychowanie, na jakie pozwalał poziom ówczesnej kultury europejskiej. Wyruszył w podróż na Wschód. Dotarł do Ziemi Świętej, a następnie kontynuował podróże po krajach muzułamańskich. Był w Syrii, Egipcie i Mezopotamii. Przez Persję dotarł do Indii, gdzie zetknął się z kulturą bramińską. Podczas wszystkich tych wędrówek Rosenkreutz poznawał języki ludzi Wschodu, zapomniane rodzaje pisma i tradycję odmienną od europejskiej. W ciągu długich lat włóczęgi zawarł znajomość z wieloma muzułmańskimi pustelnikami z zakonu sufich, którzy uznali go za godnego wtajemniczenia. Otrzymał od nich w darze liczne traktaty ezoteryczne, które zabrał ze sobą. Od egipskich magów i alchemików nauczył się tajników alchemii pochodzących od Hermesa Trismegistosa. Żydowscy kabaliści zaznajomili go z wiedzą ezoteryczną zawartą w ,,Zoharze". Do Europy powrócił w I połowie XV wieku i założył uniwersalne stowarzyszenie uczonych oddanych naukom hermetycznym. 

Nie są znane żadne wiarygodne przekazy, czy Christian Rosenkreutz żył naprawdę, czy też jest postaciom fikcyjną. Badacze zwrócili uwagę na duże podobieństwo losów Rosenkreutza do życia znanego maga, lekarza i alchemika Agrippy von Nettesheima. Ten znany europejski okultysta, autor traktatu: ,, O tajemnej filozofii" żyjący w latach 1486 - 1535, przemierzał Europę, by założyć stowarzyszenie ezoteryczne. Dążeniem bractwa miała być transmutacja świata ludzi za pomocą magii naturalnej. 

Niezależnie od tego, czy historia o Rosenkreutzu była prawdziwa, czy nie po jej ogłoszeniu drukiem nagle okazało się, że w całej Europie aż roi się od różokrzyżowców. Wielu wykształconych ludzi otwarcie przedstawiało się jako członkowie bractwa. Ruch bardzo szybko rozwinął się w Niemczech, gdzie przybierał często antykatolickie oblicze. Z terenów Rzeszy moda na bycie różokrzyżowcem przedostała się do Francji, Anglii i Skandynawii. 

 

Alchemiczna ilustracja symbolizująca Doskonałe Słońce - Kamień Filozoficzny, który był końcowym efektem Wielkiego Dzieła. Różokrzyżowcy uważali go za klucz do poznania tajemnic świata. 

Góra Adeptów to alegoryczny obraz drogi, jaką musiał pokonać człowiek nieoświecony (symbolizowany przez postać z opaską na oczach). Na szczycie wędrówki różokrzyżowej czekało oświecenie i władza nad stworzeniem. 

Patrz też : Alchemia

 

Moc demonów - aspekt biblijny

,,Pierwszym krokiem do zwycięstwa jest poznanie nieprzyjaciela" Corrie ten Boom 

  1. Szatan potrafi powodować choroby (Hi.2:7) i ułomności w ludziach: ,,A tej córki Abrahama, którą szatan związał już od osiemnastu lat, nie należało rozwiązać od tych pęt w dniu sabatu?" (Łk.13:16)
  2. Demony utrudniają ludziom zrozumienie Ewangelii i nawrócenie ,,bóg świata tego zaślepił umysły niewierzących, aby im nie świeciło światło ewangelii o chwale Chrystusa, który jest obrazem Boga" (IKor.4:4).
  3. Diabeł posiada bezpośredni wpływ na nienawróconych ludzi: ,,według sposobu Władcy mocarstwa powietrza, to jest ducha, który działa teraz w synach buntu" (Ef.2:2).
  4. Demony potrafią zmusić ludzi do czynienia ich woli: ,,I że wyzwolą się z siedeł diabła, który ich zmusza do pełnienia swojej woli" (2Tm.2:26). 
  5. Diabeł potrafi wpływać na decyzje ludzi: ,,Annaniaszu - powiedział Piotr - dlaczego szatan zawładnął twym sercem, że skłamałeś Duchowi Świętemu"(Dz.5:3). 
  6. Szatan może pozbawić życia: ,,Twoi synowie i twe córki jedli i pili wino w domu swego najstarszego brata. Wtem gwałtowny wicher zerwał się od pustyni i uderzył na cztery węgły domu, tak że on zawalił się na młódź i zginęli"(Hi.1:18-19). 
  7. Demony mogą posłużyć się siłami natury do swoich celów (Mt.8:23-26) ,,Ogień Boży spadł z nieba, zapłonął wśród owiec oraz sług i pochłonął ich" (Hi.1:16). Powyższy tekst wskazuje też, że Szatan przypisuje niszczycielskie dzieła. 
  8. Diabeł potrafi posłużyć się ludźmi bezbożnymi :,,Wtem napadli Sabejczycy, porwali je, a sługi mieczem pozabijali...Chaldejczycy zstąpili z trzema oddziałami, napadli na wielbłądy, a sługi ostrzem miecza zabili (Hi.1:15.17).
  9. Szatan może wykorzystać do swych celów nawet wierzących: podjudził apostoła Piotra, aby kusił Jezusa (Mt.16:22-23);posłużył się szanowanymi przywódcami religijnymi, aby ukrzyżować Syna Bożego. 
  10. Diabeł używa przyjaciół i krewnych, aby osłabić naszą wiarę: posłużył się bogobojnymi przyjaciółmi Hioba oraz jego żoną, aby skłonić Hioba do złorzeczenia Bogu z powodu nieszczęść jakie go dotkneły (Hi.2:9).
  11. Lucyfer potrafi podjudzić przywódców politycznych jak przy ukrzyżowaniu Jezusa Chrystusa(IKor.2:8), czy podczas podróży misyjnych apostoła Pawła (Dz.14:5-6;16:19-20). 
  12. Diabeł może wystawić na próbę wiarę wierzących:,, Szatan domagał się, żeby was przesiać jak pszenicę"(Łk.22:21). 
  13. Demoniczni książęta potrafią przeciwstawić się odpowiedzi na modlitwę wierzących (Dn.10:12-13). 
  14. Szatan jest w stanie przeszkodzić realizacji planów ewangelizacyjnych (ITes.2:18).
  15. Aniołowie potrafią przemówić do ludzi we śnie (Mt.1:20;2:13), stąd demony potrafią kontaktować się z ludźmi za pośrednictwem niektórych form medytacji, transu, hipnozy, a także wywoływać koszmary i wizję. 
  16. Szatan potrafi manipulować człowiekiem, tym łatwiej, im bardziej jest mu poddany:wykorzystał złe cechy charakteru Dawida, aby pobudzić go do niepożądanego aktu:,,Powstał Szatan przeciwko Izraelowi i pobudził Dawida, żeby policzył Izraela"(1Krn.21:1);przekonał Judasza do wydania Chrystusa: ,,Diabeł wzbudził w sercu Judasza,syna Szymona Iskarioty, zamysł wydania go"(J.13:2). 
  17. Demony potrafią wejść w człowieka i w różnym stopniu go kontrolować:,,A zaraz potem wszedł w niego szatan" (J.13:27). 
  • Szatan nie jest wszechmogący - jego moc jest ograniczona
  • Nie jest wszechobecny - jak każdy anioł jest w tylko jednym miejscu i jednym czasie
  • Nie jest wszechwiedzący - aniołowie, nawet ci służący Bogu nie wiedzą wszystkiego

 

Karma

We wszystkich systemach religijnnych południowej Azjii prawu karmy nadaje się znaczenie. W swojej najprostszej formie karma oddziałuje bezosobowo, niczym prawo przyrody,sprawiając, że każdy dobry lub zły czyn danej osoby ostatecznie do niej wraca w formie nagrody lub kary proporcjonalnej do wagi dokonanego czynu. Termin ,,karma" pochodzi od sansykryckiego rdzenia kr, który znaczy czynić lub robić. 

W tradycji hinduistycznej termin ,,karma" odnosił się pierwotnie do czynności rytualnych, których właściwe wykonanie przynosiło określone rezultaty (kapłani mogli kontrolować bogów, jeśli w odpowiedni sposób odprawiali przepisane rytuały). Tradycyjne rozważania na temat karmy prowadzono, posługując się porównaniami zaczerpniętymi z rolnictwa - każdy czyn - jest ,,nasieniem", z którego wyrasta następnie ,,owoc" - co świadczy o tym, że korzenie tej koncepcji sięgają zamierzchłych czasów cywilizacji agrarnej. W późniejszym czasie pojęcie karmy rozszerzono, obejmując nim każdy czyn, dokonany we właściwy sposób. 

Koncepcja, mówiąca o tym, że czyny danej osoby wyzwalają siły, które ostatecznie powracają do sprawcy, może być przedmiotem różnych interpretacji. Przeniesiona z rytuału do sfery moralności koncepcja karmy zakłada, że siły karmiczne działają niezależnie od intencji wykonawcy czynu. Stąd jeśli na przykład pieszy wszedł na ulicę prosto pod nadjeżdżającą ciężarówkę i został zabity, kierowca ściągał na siebie taką samą negatywną karmę, jak w przypadku, gdyby z rozmysłem przejechał człowieka. Ponieważ jednak koncepcja karmy była kluczowym aspektem myśli indyjskiej od wielu wieków, nieuchronnie ewoluowała, przybierając bardziej wyrafinowane formy, tak, iż z czasem pierwotny pogląd, zgodnie, z którym dana osoba wytwarzała karmiczne reakcje również w wyniku niezamierzonych działań, został zarzucony. 

Termin karma odnosi się zarówno do wzorców osobowości, będących wynikiem dokonanych w przeszłości czynów, jak i wszelkich sił w kosmosie, które sprowadzają na daną osobę nagrodę lub karę. Karma wykazuje bliskie związki z koncepcjami dotyczącymi życia po śmierci. Jeśli dana osoba umrze nim skutki jej działań zdążyły dojrzeć to proces karmiczny wymaga, by osoba ta powróciła na ziemię w kolejnym wcieleniu. Dzięki temu siły karmiczne mogą nagradzać lub karać ludzi, determinując warunki ich przyszłego życia. Na przykład osobnik, który był hojny w poprzednim życiu, może w kolejnym narodzić się jako bogacz. 

 

 

Anton Lavey

Anton Lavey urodzony w 1930 roku zawsze był buntownikiem. Grał na instrumentach klawiszowych w nocnych klubach, pracował jako cyrkowy treser lwów, fotografował miejsca zbrodni dla policji. W wieku 30 lat zainteresował się satanizmem i w rodzinnym San Francisco 1966 roku założył Kościół Szatana. Było to pierwsze na świecie oficjalne stowarzyszenie satanistyczne. Trzy lata później wydał słynną ,,Biblię Szatana". Publikacja, która propaguje skrajnie egoistyczną ideologię niepohamowanego spełniania wszelkich zachcianek, jest do dziś wznawiana na całym świecie. Idee Laveya wywarły głęboki wpływ na liczne grupy okultystyczne i kontrkulturowe. Lavey zmarł na atak serca w 1997 roku. Niżej przedstawiam fragemnty wywiadu z nim przeprowadzonego w 1993r. 

Czy satanizm polega na bluźnierstwie ? 

Ludzi zafascynowanych satanizmem często przyciąga możliwość popełniania bluźnierstw. W rezultacie stają się jedynie chrześcijańskimi heretykami; prawdziwy satanista jednak nie musi wierzyć w Boga. Peter Meyer zdefiniował satanizm jako ,,racjonalny egoizm". Zajmujemy szarą strefę między religią a psychiatrią. 

Co Pan przez to rozumie ? 

Dawniej w psychiatrii nie było miejsca na fantazje i prywatne fetysze. Jeśli się w ogóle nimi zajmowano, to wyłącznie poprzez negację lub deformowanie ich znaczenia. Właśnie tak znalazłem dla siebie miejsce. Zapragnąłem czcić nasze fetysze, sny i fantazje, zamiast wypierać je i tłamsić. 

Istnieją dwie różne strony Kościoła Szatana: lex talionis (prawo zemsty) i kult osoby Antona LaVeya. Jaki jest do nich Pański stosunek ? 

Idee satanizmu istnieją bez względu na to, czy się z nimi zgadzam, czy nie. Mogę być jedynie ideologiem, kodyfikując rozmaite pojęcia istniejące niezależnie ode mnie. Dla niektórych część z nich można utożsamiać z Antonem LaVeyem, ale to nie moje zmartwienie. Gdybym to nie był ja, z całą pewnością zająłby się tym ktoś inny. 

Na ile atrakcyjność okultyzmu - a zwłaszcza satanizmu - ma źródło w jego tajemnej naturze ? 

Ma to głęboki związek z zasadą ,,zakazanego" - którą twórca, fotograf William Mortensen wiązał z pierwotnością instynktu seksualnego, porywami serca i ciekawością świata. Właśnie te rzeczy przede wszystkim interesują ludzi i z nich wywodzą się nasze instynkty i fetysze: to całkiem tak, jak na jarmarku, kiedy ludzie skłonni są sporo zamówić, aby móc się gapić na dziwolągi, a potem ze wstydem odwracać od nich wzrok. 

W jakim stopniu część satanizmu stanowi magia ? 

Wielu ludziom trudno jest pojąć fakt, że magia jest jedynie fizycznym lub psychicznym odwierciedleniem rzeczy niewytłumaczalnych. Okultysta musi być sceptykiem - powinien raczej nie wierzyć w nic, niż wierzyć we wszystko. Za magię można uznać wszelkie protonauki, a wszystkie rytuały za rodzaj komory dekompresyjnej, która przygotowuje umysł do innego sposobu myślenia. Można się śmiać z tych, którzy interesują się wyłącznie obrzędami okultystycznymi i uważają się za prawdziwych magów. Magia to interdyscyplinarne poszukiwanie prawdy. Trzeba brać pod uwagę wszystkie możliwości - prowadzić dochodzenie niczym policja. Aby na przykład przywołać demona, należy znależć odpowiednie otoczenie, wybrać znaki przywoławcze i stworzyć właściwą atmosferę. Rytuały i zaklęcia są konieczne, stanowia rodzaj ćwiczenia dla umysłu. Naukowcy doszli do wniosku, że między człowiekiem a otoczeniem istnieje dużo więcej powiązań, niżpodejrzewano, a przecież właśnie takie powiązania leżą u podstaw okultyzmu. 

DIABELSKIE DOKTRYNY FILOZOFII ANTONA LAVEYA 

  • Szatan to pobłażanie zamiast wstrzemięźliwości. 
  • Szatan to pełne witalności życie, a nie nieśmiałe o nim mrzonki. 
  • Szatan to wiedza w najczystszej postaci, a nie pełne hipokryzji samooszukiwanie.
  • Szatan jest dobry dla tych, którzy na to zasługują. Nie marnuje miłości dla niewdzięczników. 
  • Szatan to zemsta zamiast nadstawiania drugiego policzka. 
  • Szatan jest odpowiedzialnością dla odpowiedzialnych; nie dba o psychiczne wampiry. 
  • Szatan jest zwierzęciem tak jak człowiek; czasami lepszym, częściej gorszym od tych, którzy poruszają się na czterech łapach. Dzięki swemu boskiemu rozwojowi duchowemu i intelektualnemu jest najbardziej zwierzęcy ze wszystkich zwierząt. 
  • Szatan jest wszystkimi tak zwanymi grzechami, które prowadzą do spełnienia fizycznego, psychicznego lub intelektualnego. 
  • Szatan jest najlepszym przyjacielem, jakim kiedykolwiek miał Kościół; wszak utrzymuje go od wieków.